Algemene voorwaarden

Jouw gids voor samenwerking met ons

Algemene bepalingen en offertes

1. Definities

In deze algemene voorwaarden (hierna: ‘Voorwaarden’) worden een aantal begrippen gebruikt die met een hoofdletter beginnen. Begrippen in het enkelvoud hebben dezelfde betekenis in het meervoud en andersom.

1.1 Content
De inhoud van de Website, zoals teksten, afbeeldingen en/of video’s.

1.2 CMS (Content Management Systeem)
De online omgeving die Vinaweb de Klant biedt. Het is een webapplicatie waarmee de inhoud en het uiterlijk van de Website beheerd kunnen worden.

1.3 Diensten
Alle producten en diensten die Vinaweb levert, inclusief abonnementen, en alle werkzaamheden die Vinaweb voor een Klant uitvoert, zoals advies. De details van de diensten en kosten staan beschreven op de website van Vinaweb.

1.4 Domeinnaam
Het internetadres van de Website dat Vinaweb aan de Klant levert.

1.5 Intellectuele Eigendomsrechten
Alle rechten met betrekking tot intellectueel eigendom, zoals auteursrechten, merk- en databankrechten, en rechten op kennis en prestaties, ongeacht of deze rechten al zijn geregistreerd.

1.6 Klant
De persoon of organisatie die een Overeenkomst met Vinaweb heeft afgesloten of aan wie Vinaweb een offerte heeft gestuurd.

1.7 Vinaweb
De VOF, gevestigd op Graafseweg 172, 5213 AN te ‘s-Hertogenbosch, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 95280316en met BTW-nummer NL005142826B32.

1.8 Overeenkomst
De afspraken tussen Vinaweb en de Klant, waarin deze Voorwaarden en het online bestelformulier zijn opgenomen.

1.9 Privacyverklaring
De privacyverklaring van Vinaweb, die te vinden is op privacyverklaring.

1.10 Template
Een pagina-indeling die beschikbaar is binnen een Thema. Dit gaat over het ontwerp van één pagina, niet de hele Website.

1.11 Thema
Een set van bestanden (zoals afbeeldingen, stijlen en code) die bepalen hoe de Website eruitziet.

1.12 Webdesign
Het uiterlijk van de Website, inclusief kleuren en lettertypes.

1.13 Website
Een onderdeel van de Diensten van Vinaweb. Het bestaat uit een verzameling pagina’s op internet, gebaseerd op een Thema en (eigen) layout.

1.14 Webshop
Een Website die de Klant in staat stelt om producten en/of diensten online te verkopen en betalingen te ontvangen.

2. Algemeen en toepasselijkheid

2.1 Deze voorwaarden gelden voor alle afspraken, aanbiedingen, offertes en alle andere (juridische) handelingen tussen Vinaweb en de Klant. Dit geldt ook als deze handelingen niet tot een afspraak leiden of er niets mee te maken hebben. De voorwaarden zijn ook van toepassing op elk gebruik of bezoek van de Klant aan de website van Vinaweb.

2.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig als Vinaweb deze schriftelijk heeft goedgekeurd.

2.3 Andere voorwaarden, zoals algemene-, inkoop- of leveringsvoorwaarden van de Klant of derden, worden niet geaccepteerd.

2.4 Als een deel van deze voorwaarden ongeldig blijkt te zijn, wordt deze vervangen door een regel die zoveel mogelijk hetzelfde betekent. Als het nodig is, zal Vinaweb hierover overleggen met de Klant. De rest van de voorwaarden blijft gewoon gelden.

2.5 Bij onduidelijkheid over een regel in deze voorwaarden, wordt gekeken naar wat de bedoeling van die regel is.

2.6 Voor situaties die niet in deze voorwaarden staan, wordt ook gekeken naar de bedoeling van de regels.

2.7 Als Vinaweb niet altijd naleving van de voorwaarden eist, betekent dat niet dat de voorwaarden niet gelden. Vinaweb behoudt het recht om op naleving te blijven staan in andere gevallen.

2.8 Voor sommige diensten kunnen er extra voorwaarden van toepassing zijn.

2.9 Onder “schriftelijk” valt ook communicatie via e-mail.

3. Offertes, aanbiedingen en bestellingen

3.1 Alle offertes en aanbiedingen van Vinaweb zijn vrijblijvend en blijven 14 dagen geldig, tenzij Vinaweb in de offerte of aanbieding een andere termijn aangeeft.

3.2 Informatie op de website van Vinaweb over het aanbieden van diensten is bedoeld als een uitnodiging voor de Klant om een offerte of aanbod aan te vragen.

3.3 Als de Klant akkoord gaat met een offerte of aanbod, mag Vinaweb direct beginnen met de werkzaamheden.

3.4 Vinaweb is niet gebonden aan een offerte of aanbieding als deze een duidelijke fout bevat die de Klant had kunnen herkennen.

3.5 Een offerte met meerdere onderdelen verplicht Vinaweb niet om een deel van de opdracht uit te voeren voor een evenredige prijs. Offertes en aanbiedingen gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

3.6 Een kosteninschatting van Vinaweb is bedoeld om de Klant een indicatie te geven. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend, tenzij anders schriftelijk is afgesproken.

3.7 Vinaweb kan bestellingen zonder opgave van reden weigeren.

3.8 Als blijkt dat de Klant verkeerde informatie heeft doorgegeven, mag Vinaweb de prijzen aanpassen.

Overeenkomsten en verplichtingen

4. Hoe de Overeenkomst tot stand komt

4.1 De Klant kan via de website van Vinaweb een dienst bestellen. Zodra de Klant een bestelling plaatst, ontstaat er een overeenkomst tussen de Klant en Vinaweb voor het leveren van de gekozen diensten. Alle overeenkomsten met Vinaweb worden alleen via de webshop afgesloten. Artikel 6:227c van het Burgerlijk Wetboek is niet van toepassing op de afspraken tussen Vinaweb en de Klant.

4.2 Artikel 6:227b lid 1 van het Burgerlijk Wetboek geldt niet voor de afspraken tussen Vinaweb en de Klant.

4.3 Waar mogelijk begint Vinaweb direct met het uitvoeren van de werkzaamheden nadat de bestelling is ontvangen.

5. Inhoud van de Overeenkomst, verplichtingen van Vinaweb en de Klant

5.1 Verplichtingen van Vinaweb:

  • Vinaweb maakt eenmalig de Website en/of Webshop en bepaalt het ontwerp in overleg met de Klant. Vinaweb plaatst de inhoud (content) op de Website in overleg met de Klant.
  • De inhoud van de Klant wordt geplaatst als het past binnen het gekozen ontwerp en de sjablonen. Vinaweb kan inhoud weigeren, bijvoorbeeld als het te veel is.
  • De Website wordt ontwikkeld volgens een vast ontwerp en sjablonen. Dit betekent dat niet alles mogelijk is qua techniek of ontwerp.
  • Gedurende de looptijd van de overeenkomst zorgt Vinaweb voor bijvoorbeeld het bijwerken van het CMS, de hosting van de Website, het verstrekken van een .nl-domeinnaam (indien gewenst), het aanbieden van een e-mailadres en hosting van een mailbox, en toegang tot het CMS.
  • De Klant kan zoveel pagina’s of berichten aanmaken en inhoud wijzigen als aangegeven in artikel 8.
  • Vinaweb biedt ondersteuning bij het gebruik van het CMS en geeft advies, voor zover de verzoeken van de Klant redelijk zijn.
  • Als Vinaweb een domeinnaam registreert voor de Klant, helpt Vinaweb bij het verhuizen, overdragen of opzeggen van de domeinnaam.
  • Vinaweb doet haar best om de Website en de diensten goed te laten werken.
  • Vinaweb doet haar best om de online veiligheid van de Website te waarborgen, zoals het leveren van een SSL-certificaat.
  • Vinaweb zorgt ervoor dat haar systemen en netwerken zoveel mogelijk beschikbaar zijn, maar biedt geen garanties over onderbrekingen.
  • Vinaweb biedt standaard geen reservekopieën (back-ups) van de gegevens. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om deze zelf te maken. Indien de klant zelf de voorkeur heeft voor de back-up tegen betaling zal Vinaweb naar wenst uitvoeren.  
  • Vinaweb houdt de gebruikte software up-to-date, maar is afhankelijk van de licentiegevers. Vinaweb kan besluiten om bepaalde updates niet te installeren als dit niet goed is voor de diensten.
  • De servicedesk van Vinaweb is op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 16.00 uur.

5.2 Verplichtingen van de Klant:

  • De Klant moet de inhoud aanleveren zodat Vinaweb deze kan plaatsen op de Website en/of Webshop. De Website wordt pas online gezet nadat de inhoud door de Klant is aangeleverd.
  • De Klant is altijd zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de Website en voor alle instellingen die de Klant zelf kan aanpassen in het CMS en eventuele plug-ins.
  • De Klant mag de diensten van Vinaweb alleen gebruiken voor ethisch verantwoorde en wettelijk toegestane doeleinden. Onethisch of illegaal gebruik van de Website of andere diensten kan leiden tot het beëindigen van de overeenkomst, zonder dat Vinaweb aansprakelijk is voor de schade die hierdoor ontstaat.
  • Als de Klant surseance van betaling aanvraagt, moet de Klant Vinaweb binnen 48 uur na de aanvraag hierover informeren.
  • De Klant vrijwaart Vinaweb voor schade die voortkomt uit het gebruik van een domeinnaam door de Klant.
  • De Klant gaat akkoord met het feit dat Vinaweb haar bedrijfsnaam in de footer van de Website plaatst wanneer een Website wordt gebouwd. Tenzij het anders in het gekozen pakket wordt opgenomen.
6. De website

6.1 Vinaweb maakt geen volledig op maat gemaakte Website. De Website is gebaseerd op een algemeen ontwerp (Thema), dat ook voor andere klanten gebruikt kan worden. Dit kan soms beperkingen opleggen voor wat mogelijk is met het ontwerp van de Website.

6.2 Vinaweb kan bestaande thema’s en sjablonen bijwerken, wat kan leiden tot veranderingen op de Website van de Klant.

6.3 Vinaweb mag delen van de Website gebruiken voor promotie en kan de Klant vermelden in haar communicatie, bijvoorbeeld op de website van Vinaweb.

6.4 De bepalingen in dit artikel over de Website gelden ook voor Webshops en andere diensten van Vinaweb, zoals plug-ins, domeinnamen, e-mailboxen en credits.

Vinaweb Re-design Actie

Algemene Voorwaarden voor de Vinaweb Redesign Actie

Deze actie wordt aangeboden door VinaWeb en is onderworpen aan de volgende algemene voorwaarden. Deelname aan de actie houdt in dat de klant akkoord gaat met deze voorwaarden.

  1. Actieperiode
    Deze actie is geldig tot 31 december 2025.  Na het verstrijken van deze datum wordt de actie automatisch beëindigd.
  2. Voorwaarden voor Deelname
    • Deelname aan de actie is uitsluitend mogelijk voor klanten die al een actieve website hebben.
    • De klant moet de huidige kosten van zijn/haar webhosting of webdesigndiensten per maand aantonen. De huidige kosten mogen niet lager zijn dan €10 per maand om deel te kunnen nemen aan de actie.
    • De klant dient akkoord te gaan met het verlagen of handhaven van de kosten op basis van de voorwaarden van de actie (zie punt 4).
  3. Redesign Actie
    • De klant krijgt de mogelijkheid om een volledige redesign van zijn/haar website te ontvangen, uitgevoerd door Vinaweb.
    • Indien de huidige kosten van de klant lager zijn dan de serviceprijs van VinaWeb, zal VinaWeb de huidige kosten van de klant voor de gehele looptijd overnemen.
    • Indien de huidige kosten van de klant hoger zijn dan de serviceprijs van VinaWeb, zal Vinaweb de klant het laagste maandtarief van zijn diensten aanbieden.
  4. Jaarlijkse Verbintenis
    • Klanten die deelnemen aan deze actie dienen voor het tarief van de redesign een volledige jaarverbintenis aan te gaan bij VinaWeb. Het jaarlijkse tarief wordt berekend op basis van de overeengekomen maandprijs vermenigvuldigd met 12 maanden.
    • Het tarief van VinaWeb blijft hetzelfde gedurende de gehele looptijd van de jaarverbintenis, met uitzondering van eventuele belastingwijzigingen of andere overheidsheffingen.
  5. Beperkingen en Uitsluitingen
    • De actie is alleen geldig voor nieuwe redesigns van bestaande websites. Klanten die hun website willen overdragen aan Vinaweb zonder redesign komen niet in aanmerking voor deze actie.
    • De actie is niet overdraagbaar en kan niet gecombineerd worden met andere aanbiedingen of kortingen van Vinaweb.
    • De actie geldt alleen voor klanten die voldoen aan de voorwaarden zoals hierboven beschreven. Vinaweb behoudt zich het recht voor om deelname te weigeren indien de voorwaarden niet worden nageleefd.
  6. Annulering van de Actie
    • Vinaweb behoudt zich het recht voor om deze actie op elk moment te beëindigen of aan te passen zonder voorafgaande kennisgeving, maar de actie zal minimaal doorlopen tot de hierboven aangegeven einddatum of tot de 30 klanten zijn bereikt.
  7. Overige Voorwaarden
    • Alle overige voorwaarden en bepalingen van de reguliere VinaWeb-diensten zijn van toepassing, tenzij anders vermeld in deze actievoorwaarden.
    • Vinaweb is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten, vertragingen of andere onvoorziene omstandigheden die de uitvoering van de actie zouden kunnen beïnvloeden.

Door deel te nemen aan deze actie gaat de klant akkoord met bovenstaande voorwaarden. Voor vragen of aanvullende informatie kan de klant contact opnemen met de klantenservice van Vinaweb.

Voorwaarden en richtlijnen voor de Overeenkomst

7. Duur en Beëindiging van de Overeenkomst

.7.1 7.1 Vinaweb hanteert een vast contract van 1 jaar Het contract is maandelijks opzegbaar na 1 jaar. De opzegging dient schriftelijk te gebeuren.

7.2 Vinaweb heeft het recht om de Overeenkomst op te zeggen met een opzegtermijn van één maand. Vinaweb kan de Overeenkomst zonder opzegtermijn beëindigen als de Klant de voorwaarden van de Overeenkomst of de specifieke voorwaarden niet nakomt.

7.3 Als de Klant de Overeenkomst opzegt, wordt de Website offline gehaald nadat de laatste betalingstermijn is verstreken.

7.4 Als de Klant dat wil, kan Vinaweb een export van de inhoud van de Website maken, tegen betaling van EUR 450,-.

7.5 Vinaweb kan geen kopie van de volledige Website, inclusief de broncode, het Thema, een Template of het Webdesign leveren.

7.6 Als de Klant de Overeenkomst opzegt, heeft de Klant geen recht op teruggave van reeds betaalde bedragen.

7.7 Als de Klant in financiële problemen verkeert, zoals surseance van betaling, faillissement, of als beslag is gelegd op zijn eigendommen waardoor de Klant niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen, mag Vinaweb de Overeenkomst onmiddellijk beëindigen. Vinaweb heeft recht op betaling voor geleverde Diensten en op schadevergoeding.

7.8 Als de Klant een particulier is en niet handelt in een bedrijf of beroep, mag de Klant de Overeenkomst binnen 14 dagen zonder reden ontbinden, tenzij Vinaweb al begonnen is met de uitvoering van de Overeenkomst met toestemming van de Klant.

8. Fair Use Policy

8.1 Vinaweb past het fair-use principe toe voor het gebruik van data. Dit betreft het aantal verbruikte MB’s voor dataverkeer, de schijfruimte van de website en de schijfruimte van de mailbox.

8.2 Vinaweb zal de Klant tijdig informeren als er significant meer data wordt verbruikt dan gemiddeld.

8.3 Vinaweb heeft het recht om extra kosten in rekening te brengen voor dit extra gebruik.

9. (Leverings)termijnen

9.1 Alle door Vinaweb opgegeven of met Vinaweb afgesproken (leverings)termijnen zijn slechts indicaties en geen strikte deadlines voor Vinaweb.

9.2 Als het lijkt dat een termijn overschreden wordt, zullen Vinaweb en de Klant zo snel mogelijk met elkaar overleggen.

9.3 Als Vinaweb een (leverings)termijn overschrijdt, moet de Klant Vinaweb schriftelijk in gebreke stellen. Vinaweb moet dan een redelijke termijn krijgen om alsnog de Overeenkomst uit te voeren. Gedurende deze termijn kan de Klant geen schadevergoeding eisen en kan de Klant de Overeenkomst niet beëindigen zonder Vinaweb volledig schadeloos te stellen.

9.4 Als Vinaweb voor de uitvoering van een Overeenkomst afhankelijk is van informatie of gegevens van de Klant, wordt de (leverings)termijn verlengd met de tijd dat de Klant in gebreke is, plus een extra week.

9.5 Vinaweb heeft het recht om bepaalde werkzaamheden door derden te laten uitvoeren.

9.6 Als de Klant zijn verplichtingen tegenover Vinaweb niet op de juiste manier nakomt, is de Klant verantwoordelijk voor alle schade (inclusief kosten) die hierdoor voor Vinaweb ontstaat.

Betalingen, Prijzen en Diensten

10. De prijzen

10.1 Alle door Vinaweb geoffreerde, afgesproken of anders genoemde prijzen zijn exclusief btw, administratiekosten en andere belastingkosten die door de overheid worden opgelegd, tenzij anders aangegeven.

10.2 Vinaweb heeft het recht om de prijzen te wijzigen zonder voorafgaande aankondiging. Veranderingen buiten de invloed van Vinaweb geven Vinaweb ook het recht om de prijzen binnen een lopende Overeenkomst aan te passen.

10.3 De actuele prijzen staan op de website van Vinaweb. Alle prijzen op de website, offertes, folders en andere documenten van Vinaweb zijn onder voorbehoud van fouten in het programma of de tekst. Vinaweb is niet aansprakelijk voor de gevolgen van dergelijke fouten.

10.4 De Klant betaalt voor de geleverde Diensten de prijs die in de Overeenkomst is afgesproken. Voor Diensten die niet in de Overeenkomst staan, geldt het gebruikelijke uurtarief van Vinaweb van € 75,- excl. btw, tenzij anders overeengekomen. De kosten worden, afhankelijk van de looptijd van de Overeenkomst, vooraf in rekening gebracht.

10.5 Als de Overeenkomst een abonnement is, mag Vinaweb de prijzen op elk moment verhogen. Vinaweb zal de Klant minstens 2 maanden van tevoren via de website of e-mail informeren over prijsverhogingen. Als de prijs met meer dan 8% stijgt, heeft de Klant het recht om de Overeenkomst te beëindigen, met een opzegtermijn van een maand.

10.6 Vinaweb heeft het recht om alle prijzen die met de Klant zijn afgesproken, jaarlijks per 1 januari met 4% te verhogen, zonder dat de Klant (indien een bedrijf) de mogelijkheid heeft om op te zeggen.

10.7 Alle kosten die voortvloeien uit de Overeenkomst voor Vinaweb zijn voor rekening van de Klant, tenzij anders overeengekomen.

11. Betaling

11. Betaling
11.1 Vinaweb hanteert een betalingstermijn van 14 dagen, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

11.2 Betaling moet plaatsvinden zonder aftrek of verrekening.

11.3 Klanten kunnen alleen schriftelijk en binnen de betalingstermijn bezwaar maken tegen een factuur. Als dit niet gebeurt, wordt aangenomen dat de factuur is geaccepteerd. Bezwaren schorten de betalingsverplichting niet op.

11.4 Vinaweb behoudt zich het recht voor om factuurbedragen na automatische incasso of verzending te wijzigen of aan te vullen.

11.5 Als een klant niet binnen de betalingstermijn betaalt, bijvoorbeeld door een mislukte automatische incasso, is de klant automatisch in gebreke. Vinaweb mag in dat geval de dienstverlening opschorten of de overeenkomst beëindigen. Dit gebeurt pas nadat de klant een herinnering heeft ontvangen en 14 dagen na deze herinnering nog niet heeft betaald. Als een automatische incasso niet slaagt of ten onrechte wordt gestorneerd, kan Vinaweb administratiekosten in rekening brengen. Deze kosten bedragen in principe € 50,-, maar Vinaweb kan dit bedrag aanpassen.

11.6 Als de klant na de betalingstermijn niet betaalt, mag Vinaweb wettelijke handelsrente rekenen over het openstaande bedrag, zonder dat daarvoor een extra waarschuwing nodig is.

11.7 Zolang een klant in gebreke is of een automatische incasso storneert, mag Vinaweb een eigen redirect op de website van de klant plaatsen. Zodra de klant betaalt, kan hij weer gebruik maken van zijn domeinnaam.

11.8 Betalingen worden eerst gebruikt om eventuele incasso- of gerechtelijke kosten te dekken, daarna om rente te betalen en pas daarna om de oudste openstaande facturen te verrekenen, ongeacht wat de klant aangeeft.

11.9 Klanten kunnen kiezen of ze hun facturen maandelijks of jaarlijks willen ontvangen.

11.10 Als een klant na een herinnering niet betaalt, kan de vordering worden overgedragen aan een incassobureau. De klant is dan naast het verschuldigde bedrag ook verantwoordelijk voor incassokosten, minimaal 20% van het openstaande bedrag met een minimum van € 65,-. Als de werkelijke kosten hoger zijn, moet de klant die betalen.

11.11 Vinaweb kan de volledige betaling direct opeisen als de klant failliet gaat, surseance van betaling aanvraagt, beslag op eigendommen wordt gelegd, de klant overlijdt of als het bedrijf van de klant wordt ontbonden of geliquideerd.

12. Garanties en Dienstverlening

12.1 Vinaweb doet haar best om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het is echter technisch niet mogelijk om een volledig foutloze (100%) dienstverlening te garanderen, mede omdat Vinaweb ook afhankelijk is van derden. Vinaweb geeft daarom geen garantie op een volledig foutloze dienstverlening.

12.2 Vinaweb kan de dienstverlening of technische onderdelen hiervan aanpassen. Als dit leidt tot een tijdelijke vermindering of onderbreking van de beschikbaarheid, zal Vinaweb de klant hier van tevoren en op tijd over informeren.

12.3 Vinaweb is niet verplicht om klanten te informeren of te adviseren over de toepasbaarheid van wet- en regelgeving rondom cookies en gegevensbescherming, zoals de Telecommunicatiewet (artikel 11.7a) of de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Als Vinaweb toch informatie of advies geeft, is dit alleen ter indicatie en kunnen klanten hier geen rechten aan ontlenen.

12.4 Vinaweb mag haar systemen, inclusief de website of delen hiervan, tijdelijk buiten gebruik stellen voor onderhoud, aanpassingen of verbeteringen. Vinaweb is niet aansprakelijk voor eventuele schade die hierdoor ontstaat. Het bedrijf doet er wel alles aan om dit buiten kantooruren te laten gebeuren en de klant hier tijdig over te informeren.

Aansprakelijkheid, Bescherming en Wettelijke Zaken

13. Aansprakelijkheid

13.1 De aansprakelijkheid van Vinaweb, ongeacht de reden (tekortkoming, onrechtmatige daad of andere gronden), is per incident of reeks van gerelateerde incidenten beperkt tot directe schade. Dit bedrag is maximaal gelijk aan wat Vinaweb de klant in de twee maanden voorafgaand aan het incident in rekening heeft gebracht, exclusief btw, met een maximum van € 225.

13.2 Onder directe schade wordt verstaan:

  • Redelijke kosten om de oorzaak en omvang van de schade vast te stellen, voor zover deze betrekking hebben op de schade zoals bedoeld in deze voorwaarden.
  • Redelijke kosten om de dienstverlening van Vinaweb in lijn te brengen met de overeenkomst, tenzij de tekortkoming niet aan Vinaweb kan worden toegerekend.
  • Redelijke kosten ter voorkoming of beperking van schade, mits de klant kan aantonen dat deze kosten hebben geholpen om indirecte schade te beperken.

13.3 Vinaweb is niet aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade, zoals verlies van winst, gemiste besparingen, verlies van goodwill, bedrijfsstagnatie, claims van klanten van de klant, of schade door het gebruik van door de klant voorgeschreven materialen, software of diensten van derden.

13.4 Vinaweb is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat door onjuiste of onvolledige informatie verstrekt door de klant.

13.5 De klant heeft alleen recht op schadevergoeding als deze de schade schriftelijk meldt bij Vinaweb binnen 30 dagen na het ontstaan ervan.

13.6 Vinaweb is niet verantwoordelijk voor schade door wijzigingen in diensten van derden, zoals sociaal media, waardoor Vinaweb haar dienstverlening niet (volledig) kan uitvoeren.

13.7 De hierboven genoemde beperkingen en uitsluitingen van aansprakelijkheid gelden niet als de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Vinaweb of haar leidinggevende medewerkers.

13.8 Alle claims van de klant vervallen 12 maanden na het moment waarop de werkzaamheden zijn uitgevoerd waarop de claims betrekking hebben.

14. Vrijwaring

14.1 De klant is verantwoordelijk voor het beschermen van Vinaweb tegen eventuele claims van derden die schade lijden door de acties of nalatigheid van de klant in verband met de uitvoering van de overeenkomst.

14.2 Als Vinaweb toch door derden wordt aangesproken, moet de klant Vinaweb zowel juridisch als buiten de rechtszaal ondersteunen en direct alle redelijke maatregelen nemen die van hem verwacht mogen worden. Doet de klant dit niet, dan mag Vinaweb zelf actie ondernemen zonder verdere waarschuwing. Alle kosten en schade die hierdoor ontstaan voor Vinaweb en derden zijn volledig voor rekening en risico van de klant.

15. Overmacht

15.1 Vinaweb is niet verantwoordelijk voor het niet nakomen van verplichtingen als dit komt door omstandigheden buiten haar invloed. Dit geldt als deze omstandigheden het onmogelijk maken om aan de verplichtingen te voldoen of als dit redelijkerwijs niet van Vinaweb verwacht kan worden. Voorbeelden van dergelijke situaties zijn: noodsituaties (zoals extreem weer, brand of blikseminslag), beperkingen of gewijzigde regelgeving door de overheid, stakingen, oorlog, onrust, stroomuitval, technische storingen, uitval van internet of telecommunicatie, netwerkproblemen, en fouten of tekortkomingen van leveranciers of andere betrokken derden.

15.2 Als een situatie zoals hierboven beschreven ervoor zorgt dat Vinaweb haar verplichtingen niet kan nakomen, worden die verplichtingen tijdelijk opgeschort. Als deze situatie langer dan 30 dagen duurt, mogen beide partijen de overeenkomst geheel of gedeeltelijk schriftelijk beëindigen. Vinaweb is in dat geval niet verplicht om schade te vergoeden, zelfs niet als zij door de overmacht enige voordelen heeft gehad.

19. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

19.1 Op alle aanbiedingen van Vinaweb en overeenkomsten met haar klanten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

19.2 Alle geschillen die voortkomen uit een opdracht, bestelling of overeenkomst worden exclusief voorgelegd aan de rechtbank in Amsterdam.

Geheimhouding, Eigendomsrechten en Voorwaarden

16. Geheimhouding

16.1 Beide partijen behandelen alle informatie die zij elkaar voor, tijdens of na de uitvoering van de overeenkomst geven, vertrouwelijk. Dit geldt als de informatie als vertrouwelijk is aangemerkt, of als duidelijk is dat de informatie vertrouwelijk bedoeld is. Deze verplichting geldt ook voor hun medewerkers en voor derden die zij inschakelen om de overeenkomst uit te voeren.

17. Intellectuele eigendomsrechten

17.1 Alle rechten van intellectueel eigendom op materialen, software, analyses, ontwerpen, thema’s, documentatie, adviezen, rapporten, offertes en bijbehorend voorbereidend materiaal die worden ontwikkeld of beschikbaar gesteld in het kader van de diensten, behoren exclusief toe aan Vinaweb of haar licentiegevers.

17.2 De klant krijgt alleen de gebruiksrechten die voortvloeien uit de overeenkomst of schriftelijk worden toegekend. Het is de klant niet toegestaan om de software te kopiëren of openbaar te maken buiten deze rechten.

17.3 De klant mag geen verwijzingen naar auteursrechten, merken, handelsnamen of andere intellectuele eigendomsrechten verwijderen of aanpassen in de materialen. Dit geldt ook voor aanduidingen over het vertrouwelijke karakter van de materialen.

17.4 Vinaweb mag technische maatregelen treffen om de materialen te beschermen. Als Vinaweb beveiliging toepast, mag de klant deze beveiliging niet verwijderen of omzeilen.

17.5 De klant is verantwoordelijk voor de content die hij aanlevert en voor de intellectuele eigendomsrechten daarop. Deze rechten worden niet overgedragen aan Vinaweb.

17.6 De klant beschermt Vinaweb tegen claims van derden over intellectuele eigendomsrechten op content die de klant aanlevert of op de website publiceert.

18. Wijzigingen van de Voorwaarden

18.1 Vinaweb heeft het recht om deze voorwaarden aan te passen of uit te breiden.

18.2 Wijzigingen zijn ook van toepassing op bestaande overeenkomsten, mits dit minimaal 30 dagen van tevoren wordt aangekondigd via de website van Vinaweb of per e-mail. Kleine aanpassingen van minder belang kunnen direct worden doorgevoerd.

20. Contact en bedrijfsgegevens

20.1 Klanten kunnen voor vragen, opmerkingen of klachten altijd contact opnemen met Vinaweb via het e-mailadres info@vinaweb.nl of via WhatsApp: 085 124 9730.

Gewoon vrijblijvend

Geen verplichtingen of vaste contracten.  Probeer het nu of laat het terug gebeld worden voor meer info.